Uczniowie klas 7 i 8 uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez pana Sławka Pyrko w ramach programu profilaktycznego Patriotyzm na trzeźwo - alkohol niszczy naród.
Pan Sławek Pyrko jest profilaktykiem-praktykiem, terapeutą uzależnień, muzykiem zapraszanym do współpracy z wieloma wykonawcami, uczestnikiem wielu festiwali, gdzie prowadził panele dyskusyjne dotyczące problemów młodzieży, wykonawcą spotkań- Giżyckie Centrum Profilaktyki i Integracji Społecznej, Salezjańskie Stowarzyszenie Wychowania Młodzieży, inicjatorem wielu akcji prospołecznych, współpracownikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej PROGRES w Białymstoku, wolontariuszem współpracującym z Białostockim Zakładem Poprawczym przy resocjalizacji osadzonych, wspierającym działaniami profilaktycznymi fundacje NOWE ZYCIE z Sopotu i WSPIERAJMY SIĘ ze Szczecina.
Cele główne programu
- Ograniczenie inicjowania używania substancji psychoaktywnych.
- Ograniczenie rozwoju intensywności używania, tj. przejścia od fazy używania eksperymentalnego do fazy używania problemowego.
- Zapobieganie lub opóźnianie wieku inicjacji stosowania substancji psychoaktywnych.
- Ograniczenie powstawania mechanizmów uzależniających.
- Ograniczenie powstawania mechanizmów sprzyjających powstawaniu depresji, rozpoznawanie postaw i czynników sprzyjających autoagresji, w tym prób samobójczych, wskazanie metod leczenia, uświadomienie możliwością uzależnienia lekami.
- Krzewienie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Cele szczegółowe
- Propagowanie zdrowego stylu życia.
- Ukazywanie zagrożeń, jakie niosą ze sobą uzależnienia i działania autodestrukcyjne.
- Kształtowanie systemu wartości.
- Rozwijanie osobowości odbiorcy.
- Kształtowanie postaw asertywnych.
- Kształtowanie umiejętności współżycia społecznego - np. udział w wyborach.
- Budowanie pozytywnego obrazu siebie, właściwych przekonań i systemu wartości.
- Rozwój umiejętności identyfikacji własnych potrzeb i własnych możliwości, nabycie większej świadomości własnych celów życiowych i sposobów ich realizowania.
- Zapoznanie odbiorcy z historią dotyczącą roli kultury w walce o POLSKOŚĆ podczas zaborów i okupacji.
- Podkreślenie roli trzeźwości oceny i abstynencji w procesach wychowawczych kształtujących postawy patriotyczne i społeczne.