Uwaga, uczniowie z 1a łapali lwa! I wielokrotnie udało się ten wyścig zakończyć sukcesem... jednego z graczy, bo "Złapmy lwa" to szachy japońskie. Gra spełnia wymogi podstawy programowej w zakresie programowania w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dodatkowo ten rodzaj szachów rozwija u dzieci umiejętności kluczowe, min.: umiejętność analizy, koncentracji, radzenia sobie z emocjami. Dzięki grze, uczniowie ćwiczą planowanie ruchów, pamięć i orientację przestrzenną, kształtują myślenie strategiczne i logiczne oraz pobudzają wyobraźnię. Oprócz w/w niepodważalnych zalet, szachy japońskie dostarczają najmłodszym dużo śmiechu i frajdy a czas spędzony na grze jest po prostu wartościowy.
Plansza do gry jest podzielona na dwa obozy - nieba i lasu, każdy z graczy ustawia na swojej części cztery figury- pośrodku lwa, po obu bokach słonia i żyrafę, tak by były skierowane w jego stronę. Przed nimi stawiamy pisklę, które pozornie wydaje się być najsłabszym zwierzątkiem, ale tylko ono może dorosnąć, stać się kurą i zyskać dodatkowe możliwości poruszania się na planszy. Gra jest prosta do nauczenia się, jednakże pozostałe zasady odnośnie figur sprawiają, że taktyka i planowanie muszą wkroczyć na wyższy poziom zaangażowania.
Wszystkim uczniom, którzy będa korzystać z szachów japońskich, życzymy powodzenia w złapaniu lwa!
W. Krause
_105702_small.jpg _105750_small.jpg _110347_small.jpg _110410_small.jpg _110518_small.jpg
_110531_small.jpg _110659_small.jpg _111320_small.jpg _111329_small.jpg _111430_small.jpg

Strona główna