Takie i inne pytania, które dotyczyły rozwijania umiejętności czytelniczych uczniów oraz rozumienia tekstu czytanego omawiane były na szkoleniu, które zorganizowało w naszej szkole Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku. Interesujące treści przygotowały prelegentki: Dominika Ringwelska i Sylwia Kilanowska. Zaznajomiły obecnych z różnymi metodami, które mają zachęcić do czytania dla przyjemności i łatwiejszego zrozumienia analizowanych treści. Nowością dla uczestników były Picturebooki, czyli książki, w których obraz odgrywa znaczącą rolę oraz metoda OLPI, która opiera się na zadaniach operacyjnych na trzech poziomach analizy tekstu. Metoda ta odnosi się w szczególności do tekstów publicystycznych, popularnonaukowych czy "tekstów kultury". OLPI odchodzi od słuchania i biernego uczestnictwa w lekcji i przerzuca ciężar aktywności ucznia na aktywną pracę z tekstem. W dalszej części szkolenia przedstawiono propozycje czytanek dla migrantów z cennymi wskazówkami jak przygotować teksty do pracy z uczniem z doświadczeniem migracji. Ostatnia część poświęcona była Lapbookom, ze zwróceniem uwagi na kreatywne rozwijanie umiejętności czytelniczych uczniów. Praktyczne zadania, które wykonywali uczestnicy spotkania, dały możliwość utrwalenia przedstawianych treści i rozwinięcie twórczego myślenia nauczycieli. Dotychczas uczestniczkami kursu z naszej szkoły były: Beata Płotka - nauczycielka języka polskiego i Grażyna Czechowska - nauczycielka biblioteki. Grażyna Czechowska
_163910e1507032282524_small.jpg img_20171007_114213_small.jpg img_20171007_123020_small.jpg img_20171007_143936_small.jpg img_20171007_154212_small.jpg
img_20171007_161121_small.jpg img_20171007_161247_small.jpg img_20171007_161309_small.jpg img_20171007_161345_small.jpg img_20171007_161353_small.jpg

Strona główna